Selekce

Autor: Kiera Cassová
Český název: Selekce
Originální název: The Selection
Knižní série: The Selection                      
Žánr: YA (Young Adult), román
Nakladatelství: COOBOO (CZ), HarperTeen (En) 

Anotace
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. 
Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. 

Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.


 Hodnocení knihy:                            Hodnocení obálky:
"Ale já ho nemiluju, Aspene. Ani se mi nelíbí. Vůbec ho neznám."
"Nikdo ho nezná. Třeba zjistíš, že se ti vlastně líbí."
"Přestaň, Aspene. Miluju tebe."

35 dívek. 1 princ. Životní šance. Tak přesně tohle je Selekce. Celostátní soutěž mladých dívek o ruku prince Maxona. Která by netoužila po tom stát se První? Královnou... America Singrová rozhodně ne!

V zemi Illia je společnost rozdělaná do osmi kast. První je královská rodina. Další kasty jsou seřazeny podle významu postavení. America Singerová patří mezi Páté. Umělce a hudebníky. Od bídy ji dělí jen tři stupně a je bláznivě zamilovaná do Aspena Legera. Šestého.

 Bohužel lidé jiných kast se mohou brát jen výjimečně a tak svůj vztah drží v tajnosti. Když se Aspen s Americou nečekaně rozejde a ji vyberou do Selekce, celý její život se od základu změní. Nejenže je obklopená luxusem, který by si nikdy nedokázala ani představit, ale je tu navíc i princ Maxon. 
Může se America znovu zamilovat? Nebo její srdce stále patří Aspenovi?

 Svým způsobem byl celkem hezký. I když Aspenovi se rovnat nemohl. Měl vlasy medové barvy a hnědé oči. Tak nějak připomínal léto, což asi někomu připadalo atraktivní. Byl ostříhaný nakrátko a šedý oblek mu vážně slušel.


America Singrová, jak už napovídá její jméno, miluje hudbu a patří do páté kasty mezi umělce a hudebníky. Je laskavá, statečná, starostlivá a hodně, opravdu hodně, tvrdohlavá. Rozhodně to není žádná princeznička a na luxusní šaty nebo královské zacházení si nepotrpí. Má čerstvě zlomené srdce, takže ani nečeká, že by se dokázala zamilovat do takového snoba jako je princ Maxon.

Byla jsem natolik zabraná do svých myšlenek, že mi ani nedošlo, že nejsem sama. 
Dokud opodál nepromluvil princ Maxon. 
"Jste v pořádku, má drahá?" zajímal se. 
"Já NEJSEM žádná vaše drahá." 
Zvedla jsem k němu hlavu. Jak z mých očí, tak i z tónu mého hlasu musel vyčíst znechucení.



Princ Maxon Schreave není zas tak hrozný. Vlastně je velice milý a laskavý. S ženami moc zacházet neumí a tak mu America občas musí poradit. Jeho nevýhoda je, že žije ve zlaté kleci královského paláce a tak tvrdá realita života zbylých kast jde tak trochu mimo něj. Maxon doufá, že v Selekci dokáže najít svoji budoucí ženu a snad i vhodnou královnu.

"Asi bych to měla upřesnit. Vlastně se bojuje o dvě věci.
 Některé holky bojují o vás, jiné zase o královskou korunu. A každá je přesvědčená, že ví nejlíp, co má přesně říct a udělat, abyste si vybral právě ji."


Selekce je ta pravá knížka pro romantické duše a snad i všechny dívky, které někdy snily o tom, že se stanou princeznou. Kniha je hodně čtivá, a protože si autorka na dlouhé popisy nepotrpí, tak se nudit rozhodně nebudete. 

Jediné co mi v knížce trošku chybí je popis světa, ve kterém se Selekce odehrává. Autorka se spíše zaměřila na děj a romantické zápletky, takže o okolním dění máte jen malou představu. 
Jinak Selekce teď patří mezi moje oblíbené knížky. Úplně jsem si tenhle příběh zamilovala!


Postavy jsou skvělé! Na hlavní hrdince knihy, Americe Singerové, se mi líbí, že není žádná naivka, co by hned padla princovi do náručí a vyznávala mu lásku. Vlastně si ani není jistá, co k němu přesně cítí. America mě taky pobavila svým přístupem dělat si věci po svém. Nikdo ji v tomhle není vůbec schopný odporovat a tak je America celou Selekcí prostě pořád sama sebou. 

Princ Maxon je dokonalý. Správný gentleman a ta jeho neohrabanost s ženami je taková roztomilá. Sice mi občas leze na nervy, že Americu někdy zazdívá, ale co má chudák dělat, když si není jistý, jestli ho ona opravdu chce a miluje ho.

Nakonec je na řadě klasický milostný trojúhelník. Princ Maxon proti chudému Aspenovi. Tak komu fandíte? Princ nebo chuďas? já: TEAM MAXON!!! Maxona jsem si zamilovala! Aspena je mi trochu líto, ale musíte si uznat, že si za celou tuhle šlamastiku může sám v momentě, kdy se rozhodl, že se s Americou rozejde. Ten otevřený konec prvního dílu mě doslova zabíjí! 

Samozřejmě ještě nesmím zapomenout vychválit tu nádhernou obálku! 
Taky z ní cítíte tu Selekci? Kéž bych mohla být princeznou...

SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 komentářů:

  1. Krásná recenze! Selekce se mi taky moc líbila, a i když mi America občas lezla krkem, někdy jsem s ní stoprocentně souhlasila. A upřímně si myslím, že to byl autorčin záměr... Je škoda, že jsme se nedozvěděli víc o prostředí, které bylo skvěle sofistikované a vymyšlené. A naprostou souhlasím s teamem Maxon! Ačkoliv Kiera Cass tak trochu čtenářky donutila ho mít radši než Aspena. Aspenovu hrdost nedokážu snést. Je stejně teatrální a nepřizorená a mně cizí jako třeba u Hurikána z Hunger Games. Je fakt, že každý má svůj názor, ale já jsem rozhodně TEAM MAXON.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S Hurikánem/Aspenem naprosto souhlasím!! :) Ta jejich hrdost to vždycky nějak pokazí :P

      Vymazat
  2. Ami: Tohle je úžasná kniha! Já na začátku měla ráda Aspena, ale potom, co udělal, jsem ho začala nenávidět! A potom jsem se zamilovala do Maxona :3 Princátko moje malinké!
    Jinak - ta obálka je naprosto dokonalá a já se nemůžu dočkat dalších dílů!
    Se vším jinak souhlasím a krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Aspen si to pokazil sám a princ Maxon je pro Ameriku dokonalý ;) :D Doufám, že další díly budou ještě lepší!

      Vymazat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.