Překroč svůj stín

Autor: Katie McGarryová
Český název: Překroč svůj stín
Originální název: Pushing the Limits
Knižní série: Pushing the Limits #1                      
Žánr: YA (Young Adult), román, drama
Nakladatelství: Yoli (CZ), Atria Books (En) 

Anotace
 Nikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, svět se jí obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit.

Noah jí totiž rozumí. A pomůže jí najít odpovědi. Přitom by neměli mít vůbec nic společného. A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, jak daleko může zajít, aby překročila vlastní stín.

                                     Hodnocení knihy:                            Hodnocení obálky:
Nepamatovala jsem si z té noci vůbec nic. Můj otec, Ashley a máma znali pravdu. Jenomže s mámou jsem mluvit nesměla a táta s Ashley věřili tomu, co říkali terapeuti. Že až moje mysl bude připravená se s pravdou vyrovnat, vzpomenu si.

 Představte si, že máte v hlavě černou díru. A někdo hluboko hluboko v ní vzpomínku na svůj nejhorší okamžik v životě. Okamžik, který si nepamatujete. Tak přesně tohle se stalo Echo Emersonové. Z populární holky a zapálené umělkyně se téměř přes noc stal chodící uzlíček nervů žijící "ve vlastním světě". Nová Echo nevylézá zásadně ze své ochranné ulity a nenosí nic jiného, než teplé svetry a dlouhé košile. Co se jí opravdu stalo? Tak to netuší ani ona sama. K Echo najde cestu jen jeden člověk. Noah Hutchins. Zhulený sukničkář a spasitel s bundou. Co mají ti dva společného? Oba navštěvují stejnou terapeutku a tíží je "tajemná" minulost. Už od první chvíle to mezi  Noahem a Echo jiskří, ale ani jeden nechce udělat ten první krok...                                                                        
Dokážou se vypořádat se strašákem minulosti? 

 "Můj otec je autoritativní fanatik, macechu nenávidím, brácha mi umřel a máma je... ehm, problémová. Jak byste řekla, že se mi daří?"

Echo Emersonovou si zamilujete. Srší ironií a důvtipem, je chytrá, talentovaná a nehodlá přestat, dokud nezjistí, co se jí stalo. Jedno slovo, kterým by ji šlo popsat? Houževnatá. Echo není moc obvyklé jméno. Její máma milovala řecké báje a pověsti, a proto ho dostala jméno podle nymfy v řecké mytologii. Jediná věc, která by vám mohla na Echo vadit, je její přetvářka. Naivně doufá, že se její život vrátí do zajetých kolejí. Je to vůbec možné?

Podíval jsem se do jejích krásných zelených očí a její strach roztál. Nesmělý úsměv ji zatahal za rty a mě za srdce. Do hajzlu se mnou i s celým světem, byl jsem zamilovaný.

                                                                                         
Noah Hutchins je úplný protiklad Echo. Hulí trávu, mluví sprostě, kašle na školu a navíc ho doprovází pověst sukničkáře a násilníka. Má problémy věřit dospělým a tak každý pokus o navázání kontaktu s Noahem skončí neúspěchem.

 Jenže to bylo předtím, než potkal paní Collinsovou a Echo. Nový Noah pilně studuje a ve skutečnosti je úplně jiný člověk, než za jakého ho všichni mají. 

Za svoje milované by klidně dal i ruku do ohně...
Má ale taky svoje tajemství.

Všechno ve mně tálo, když mi Noah věnoval svůj uličnický škleb a zíral na mě, jako bych byla nahá. Z Luka jsem mívala v břiše motýly. Noah rozséval zmutované pterodaktyly. 

Tahle knížka je silně návyková! Děj prožíváme z pohledu Noaha a Echo. Dvou úplně rozdílných osob s tajemnou minulostí a ještě napínavější budoucností. Kapitoly mě úplně pohltily a já četla od ráno až do večera. Tohle moc dobře zná každý milovník knih. Rozhodně je to zatím jeden z nejlepších young adult románů, co jsem v poslední době četla. Vtipný, ironický, sarkastický a šíleně napínavý. Jediná chyba celé knihy je, že ti důvtipnější si můžou minulost Echo a Noaha rychle domyslet. Přesto je příběh tak skvěle napsaný, že vás nenechá na pokoji, dokud ho nedočtete. 

SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentářů:

Okomentovat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.