Elita

Autor: Kiera Cassová
Český název: Elita
Originální název: The Elite  
Knižní série: Selekce #2      
Žánr: román, YA (Young Adult)
Nakladatelství: CooBoo (CZ), HarperTeen  (En) 
Anotace:
Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska?

America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží




Hodnocení knihy:              Hodnocení obálky:

Ve zlomku vteřiny jsem si uvědomila,  jak moc žárlím jen při myšlence na to, 
že by Maxon mohl milovat někoho jiného. 

Šest zbylých dívek soutěží o srdce prince Maxona. Zatímco rivalita v Selekci stoupá, America Singerová se stále nedokáže rozhodnout, co vlastně chce. Mohla by být První a vládnout po boku prince? Miluje vůbec Maxona? A co expřítel Aspen, který je shodou okolností v paláci a tvrdí, že ji miluje? America to s rozhodováním nemá lehké. Navíc musí čelit nebezpečným útokům rebelů, nepřátelství ze strany Maxonova otce a  pevně si stát za svými názory. Kdo ale nakonec získá její srdce?

Maxon sám mi říkal, že se musí tvářit klidně.
Předstírá snad neustále? Hraje to i na mě? Jak to mám poznat?

America Singerová si jako princova favoritka zachovává chladnou hlavu a vesele ignoruje svoje soupeřky. Zatímco ony si lámou hlavu s tím, jak zaujmout prince, America si občasně flirtuje se svým ex-přítelem Aspenem, který ji hlídá jako voják ve dne i v noci.  Ovšem jen do té chvíle, než se objeví krize a America se promění na nespoutané tornádo.

Princ Maxon ale taky není žádné neviňátko. Na jednu stranu perfektní gentleman slibující Americe hory a doly, na druhé si klidně užívá i s ostatními soutěžícími. Stejně jako předtím, jeho hádky s Americou nemají konce.

Aspen usiluje o Američino srdce a využije každou příležitost, aby se kolem ní motal, dokola jí opakoval, že jí miluje a že to všechno předtím byla chyba. 

 

Věděla jsem, že pokud se jednou vdám za Aspena nebo za kohokoli jiného, 
s nikým se už nikdy v životě nebudu cítit tak jako s Maxonem.

Elita je čtivá oddechovka pro všechny holky, které někdy snily o tom, že budou princeznou. Jestli milujete klasický pohádkový nádech, tak je tato kniha perfektní. Já bych to asi přirovnala k: Popelka potká The Bachelor (seriál kdy si „starý mládenec“ vybírá partnerku).

Děj vypráví sama America Singerová. První čtvrtina knihy mi přišla trochu nudná, protože se hlavní hrdinka dokola ztrácí mezi nápadníky. Aspen. Maxon. Maxon. Aspen. Hlavně aby ti dva o sobě nevěděli. O tom ale tento díl je. America řeší svoje dilema. Naštěstí se objeví i zajímavé úkoly Selekce a konečně nějaká akce v podobě rebelů. 

 

Teď se dostávám k jádru celé knihy a to k hlavním hrdinům, kteří vám začnou lézt neskutečně na nervy. America neví, koho si má vybrat a tak pro jistotu randí jak s Aspenem, tak i Maxonem. Ovšem zatímco Aspen o svém soupeři ví, Maxona radši oba drží v nevědomosti. Tímto je pro ni všechno OK. Nyní pozor. Když ovšem Maxon flirtuje s jinou holkou, tak to je KONEC SVĚTA. Všechno se netočí kolem země America... To nemluvím ještě o „slizounu Aspenovi“, který je tak vlezlý, že to ani nemůže být pravda. Chybí mu jen kytara a může jí zpívat serenády při měsíčku. Maxona zbývá jen upřímně litovat za to, že je tak slepý. Vlastně mi to někdy přijde až vtipné, jak se chudák snaží a nakonec za všechny romantické gesta dostane odpověď typu „já nevím, jestli tě vůbec miluju“ nebo „potřebuju víc času“. Stručně řečeno, celý problém je America. 

Jestli se vrhnu i na další díly? Samozřejmě! Tak trochu čekám na ten jasný Happy End s Maxonem (to je jasné každému od začátku) a tak trošku víc se těším na to, jak se pro změnu bude snažit America. Už by jí mohlo dojít, že středem vesmíru a celé soutěže je MAXON.  

SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Já ostuda, jsem s touto sérií dost pozadu a teprve se chystám na čtení Selekce :) Ale jsem na ní hodně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Selekce se mi líbila o hodně víc :) Elita je skoro celá jen o Americe...

      Vymazat
  2. Tenhle díl se mi osobně líbil nejméně. Nejvíc se mi líbila První, která je naprosto bambastická a myslím, že se ti bude líbit, protože ty zvraty...no, nebudu ti nic prozrazovat (i když bych chtěla :D)
    Krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem na První zvědavá :D Trošku bokem přemýšlím s kým nakonec skončí Aspen (doufám, že ne s nějakou soutěžící)...

      Vymazat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.